mandag den 23. september 2013

Hvem er jeg?

Nå, men som skrevet så gjort...

Hvad er jeg for en?

Alt det der med højde, vægt, hårfarve og sådan springer vi lige over ikke?

Men altså... hvem er jeg, som person?

Sådan noget er jeg vist ikke rigtig blevet voksen nok til at svare på endnu, nogle dage synes jeg jeg har vildt meget styr på hvem jeg er. Dagen efter har jeg aldrig været så meget i tvivl.

Men det der med at skulle kunne vide HVEM man er, det ved jeg heller ikke helt om jeg egentlig tror på. Er der nogen derude der kan sige helt sikkert hvem de er, altså bortset fra, navn, adresse, alder og alt det der?


Hvad laver du så?

Ja... det er det næste. Ens profession må nødvendigvis være det der definerer HVEM man er!? Ikke?
Det har altid undret mig at det altid er DET man bliver spurgt om til fester og den slags, "Nå, men hvad laver du så"?
Jeg har aldrig defineret mig selv ud fra min profession... måske er det fordi jeg faktisk synes det var nederen at være kontorassistent på kommunen dengang jeg var det? Måske fordi jeg ikke så det som et personligt kald at være kirkegårdsgraver?

Men nu... nu tager jeg en uddannelse som jeg rent faktisk synes er spændende... det er da i hvert fald en god start på en måde?! Og uddannelsen er nok alligevel til et af de vigtigste hverv i vores samfund... Om alt er, så er jeg glad for at jeg laver det jeg laver lige nu.

Men jeg synes stadig mine interesser siger mere om mig... mine interesser er ikke kun mit studie... tværtimod... Men ens interesser er måske heller ikke det der siger om hvordan jeg er indeni? Det ER nu nok heller ikke noget der kommer ret mange andre end mig selv ved... egentlig... når det kommer til stykket...
Hvem er jeg?



2 kommentarer:

  1. Og nu sidder jeg spændt på at høre, hvad dine interesser er? Tillykke med bloggen! Hilsen din faste læser :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. ;)
      Jeg må hellere finde på at skrive en hel masse mere så!

      Slet